Sluiten

 

Contact met Sjors

Een ervaren online marketeer nodig? Bel of mail mij!

 

+ 31 (0)6 14 03 12 65

[email protected]

 

Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen

Contact

Online begeleiding naamswijziging na fusie

 

 

Strategie, online (video)branding en Google Ads

De uitdaging

 

Op 1 juli 2018 zijn Novo Noord en Promens Care, twee zorginstanties uit Noord-Nederland, gefuseerd en hebben samen Cosis gevormd. Om deze naamswijziging online onder de aandacht te brengen bij vaste en potentiële klanten is Online met Sjors in mei 2018 gevraagd om een strategie uit te denken. Doel van deze strategie was het inzichtelijk maken van de kanaalkeuze, de te bereiken doelgroepen, het benodigde budget én een inschatting te maken van het verwachte resultaat.

De aanpak

 

  • Vindbaarheid van de 2 oude merknamen, ook na de lancering van de nieuwe bedrijfsnaam, via Google Ads
  • Vindbaarheid van het nieuw merk Cosis online via Google Ads
  • Videomarketing via YouTube, Facebook en Instagram om de naamswijziging aan te kondigen in aanloop naar 1 juli 2018
  • Videomarketing via YouTube, Facebook en Instagram ná 1 juli 2018 om awareness rondom de nieuwe bedrijfsnaam te vergroten
  • Advies aan de marketing/communicatieafdeling van Cosis voor de te ontwikkelen content en webteksten
  • Samenwerking met reclamebureau Dizain uit Groningen voor het stroomlijnen van de on- en offline communicatie
  • Trainen van medewerkers Cosis op SEO-gebied
  • Operationele management van alle digitale campagnes

‘We hebben Sjors ingeschakeld toen we van drie organisaties naar één gingen. Om dit fusietraject ook online te ondersteunen heeft Sjors voor ons strategie bedacht, de Google Ads en social media advertising campagnes begeleid. We hebben daarmee mooie resultaten bereikt. Daarnaast heeft hij ons in twee sessies geïnspireerd om tot onze vernieuwde social media strategie te komen. Sjors is een fijne vent om mee samen te werken, direct in z’n communicatie en snel in zijn handelen.’

 

Karin Kruijer, Manager Cosis

Het resultaat

 

In de maanden juni en juli 2018 is er zowel online als offline een vlekkeloze overgang van NOVO Noord en Promens Care naar de nieuwe naam Cosis gerealiseerd. Er is een bereik van ca. 500.000 videoweergaven in YouTube gerealiseerd in de provincies Groningen en Drenthe. Daarnaast heeft Facebook ca. 500.000 videoviews én 10.000 clicks verzorgd en tot slot is de zoekvraag naar zowel de oude als nieuwe bedrijfsnaam door middel van Google Ads afgevangen.

Contact met Sjors

Meer Cases