Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen
Op 1 juli 2018 zijn Novo Noord en Promens Care, twee zorginstanties uit Noord-Nederland, gefuseerd en hebben samen Cosis gevormd. Om deze naamswijziging online onder de aandacht te brengen bij vaste en potentiële klanten is Online met Sjors in mei 2018 gevraagd om een strategie uit te denken. Doel van deze strategie was het inzichtelijk maken van de kanaalkeuze, de te bereiken doelgroepen, het benodigde budget én een inschatting te maken van het verwachte resultaat.
‘We hebben Sjors ingeschakeld toen we van drie organisaties naar één gingen. Om dit fusietraject ook online te ondersteunen heeft Sjors voor ons strategie bedacht, de Google Ads en social media advertising campagnes begeleid. We hebben daarmee mooie resultaten bereikt. Daarnaast heeft hij ons in twee sessies geïnspireerd om tot onze vernieuwde social media strategie te komen. Sjors is een fijne vent om mee samen te werken, direct in z’n communicatie en snel in zijn handelen.’
Karin Kruijer, Manager Cosis
In de maanden juni en juli 2018 is er zowel online als offline een vlekkeloze overgang van NOVO Noord en Promens Care naar de nieuwe naam Cosis gerealiseerd. Er is een bereik van ca. 500.000 videoweergaven in YouTube gerealiseerd in de provincies Groningen en Drenthe. Daarnaast heeft Facebook ca. 500.000 videoviews én 10.000 clicks verzorgd en tot slot is de zoekvraag naar zowel de oude als nieuwe bedrijfsnaam door middel van Google Ads afgevangen.