Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen
Op de webshop van Mijn Momentum, geëxploiteerd door Orthopharma Nederland BV, wordt een 3 fasen lifestyle programma verkocht. Dit lifestyle programma is gericht op mensen die op verantwoorde wijze gewicht willen verliezen en de gebruiker bovendien leert om zijn/haar streefgewicht te behouden. Doel van de online marketing inzet is om de sales van het lifestyle programma te verhogen door zowel méér nieuwe klanten te krijgen als de omzet onder de bestaande klanten te verhogen.
Allereerst is er een uitgebreide scan en analyse van de drie bestaande Google Ads account in Nederland, België en Duitsland gemaakt. Hierbij zijn zowel de zoekcampagnes, display campagnes als YouTube (video)campagnes geanalyseerd. Uit deze analyse kwam een plan van aanpak inclusief heldere verbeterpunten voort. Alle verbeterpunten zijn doorgevoerd, waarbij vrijwel elke campagne opnieuw is opgebouwd. De optimalisatie van dit account was de eerste stap in het verbeteren van de digitale marketing inzet van Mijn Momentum.
Naast Google Ads is Online met Sjors betrokken geweest bij (de optimalisatie van) de volgende digitale kanalen:
‘Online met Sjors ontwerpt, onderhoudt en ontzorgt ons bij onze online marketing en is onze strategische én operationele vraagbaak die altijd beschikbaar is. Kundig, snel en zeer prettig in omgang.’
Sander Zwart, Eigenaar Orthopharma (Mijnmomentum.nl)
Een mooie groei in het aantal online sales ging gepaard met een daling in ad spend. Hiermee werd duidelijk zichtbaar dat de effectiviteit van de digitale campagnes, met name de Google Ads zoekcampagnes, is gegroeid en het CPO (Cost Per Order) is gedaald. Hiermee kwam additioneel budget vrij dat wordt ingezet in Facebook en Instagram advertising en in het verder optimaliseren van de webshop.