Sluiten

 

Contact met Sjors

Een ervaren online marketeer nodig? Bel of mail mij!

 

+ 31 (0)6 14 03 12 65

[email protected]

 

Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen

Contact

Werven van 125 nieuwe studenten via online marketing

 

 

Strategie en management

De uitdaging

 

University College Groningen is een faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). De RUG staat in de Top 100 van beste universiteiten ter wereld en biedt haar studenten een breed scala aan opleidingen. University College Groningen (UCG) biedt de bachelor Liberal Arts & Sciences aan, die studenten een academische graad biedt met een interdisciplinaire kijk op de studie. Keuzevrijheid en een op samenwerking en begeleiding gebaseerde benadering van leren staan hierbij centraal.

Voor het studiejaar 2018/2019 moesten er, onder andere via online, voor UCG 125 nieuwe studenten worden geworven. Dit moesten zowel studenten uit Nederland, Europa als buiten Europa zijn. Bovendien moest het bestaande Google AdWords account worden geoptimaliseerd en was de website toe aan een meer conversiegerichte aanpak.

De aanpak

 

Na het bepalen van de doelstelling voor studiejaar 2018/2019 heeft Online met Sjors, in samenwerking met de afdeling Recruitment & Admission van UCG, een nieuwe digitale strategie inclusief mediaplan opgesteld. Speerpunt was hierbij het promoten van UCG als excellente opleidingsplek én Groningen als top studentenstad. De inzet van video advertising werd gekozen om de doelgroep (15-20 jarige potentiële studenten) optimaal te bereiken. Nadat de strategie was geaccordeerd door de Faculty Board kon worden gestart met de werkzaamheden. Die bestonden onder andere uit:

 

  • Analyse van de huidige bezoekersstromen via Google Analytics
  • Bepalen van de doelgroep inclusief 4 persona’s
  • Advies over SEO (zoekmachine optimalisatie) van de bestaande website
  • Analyse van de bestaande Google AdWords campagne en advies over de optimalisatie ervan
  • Opnieuw inrichten van (de metingen in) Google Analytics
  • Optimaliseren en uitbreiden van de bestaande Google AdWords campagnes
  • Set-up van nieuwe Facebook en Instagram Advertising campagnes
  • Set-up van nieuwe YouTube Video Advertising campagnes (inclusief advies over het in te zetten videomateriaal)

Na livegang van alle campagnes zijn deze maandelijks intensief gemanaged. Bovendien werd er maandelijks gerapporteerd en op basis van deze data werden de campagnes continu geoptimaliseerd.

‘Sjors heeft voor University College Groningen de online strategie bedacht met als doel het verhogen van het aantal studenten. Sjors analyseert en rapporteert over de online campagnes op een wekelijkse basis en hij adviseert indien nodig. Hiermee is Sjors een waardevolle aanvulling voor de gehele faculteit.’

 

Nynke-Boudien Plat, Admission & Enrollment Officer – Rijksuniversiteit Groningen

Het resultaat

 

Voor het eerst in de geschiedenis van UCG is er (online) marketing gevoerd aan de hand van een concrete digitale strategie en is er gestuurd op performance. Dit biedt het team Recruitment & Admission de nodige focus, zowel voor dit studiejaar als voor de komende jaren. Door het draaien van online campagnes die zijn gebaseerd op data kunnen er beargumenteerde keuzes worden gemaakt. Dankzij het behalen van de doelstelling is een vergelijkbare aanpak van het (online) recruitmentproces gehanteerd voor het studiejaar 2019/2020.

Contact met Sjors

Meer Cases