Sluiten

 

Contact met Sjors

Een ervaren online marketeer nodig? Bel of mail mij!

 

+ 31 (0)6 14 03 12 65

[email protected]

 

Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen

Contact

Mazda: méér conversie met een doelgericht sales platform

 

 

Content en optimalisatie

De uitdaging 

 

Vanaf dag één van het bestaan van Online met Sjors, op 1 april 2017, is Mazda klant. De Mazda Dealers Ondernemers Vereniging (MDOV) heeft in 2015 in nauwe samenwerking met de importeur Mazda Motor Nederland (MMNL) het platform www.ikwileenmazda.nl gelanceerd. Dit platform is gericht op conversie en leadgeneratie voor de 50 Mazda dealers in Nederland. Dit houdt in dat alle proefrit-, offerte-, private lease en brochure aanvragen via dit platform naar de dealers worden gestuurd. De taak van Online met Sjors is om dit platform continu te optimaliseren, de stakeholders op te hoogte te houden van de voortgang middels concrete rapportages en bovendien de communicatie met individuele dealers, de MDOV en de importeur te stroomlijnen.

De aanpak

 

De opdrachtomschrijving vanuit MDOV en MMNL is als volgt uitgesplitst:

 

  • Totaal eigenaarschap van het project, van het initiëren van overleg tussen de stakeholders tot het (mede) bepalen van de lange termijn koers
  • Doorvertalen van de input van verschillende stakeholders (dealers, MDOV en MMNL) naar concrete (digitale) acties
  • Het dagelijks beheer van het platform (schrijven van SEO-content, up-to-date houden van de modelinformatie, afbeeldingen en downloadbare bestanden zoals brochures)
  • Zorgen voor zo effectief mogelijke leadgeneratie door het constant verbeteren van de interactie op de site en conversie-optimalisatie
  • Het verder doorontwikkelen van www.ikwileenmazda.nl en haar functionaliteiten in samenspraak met de websitebouwer
  • Communicatie met de dealers over de juiste inzet van het platform en de onderdelen daarvan binnen hun eigen online kanalen
  • Het signaleren van kansen en trends in de markt om hier online effectief op in te spelen en optimaal van te profiteren
  • Het adviseren van de online marketingafdeling van MMNL bij de inzet van online media vanuit het oogpunt en ten behoeve van www.ikwileenmazda.nl
  • Het opleveren van duidelijke maandrapportages aan MDOV en haar leden

‘Sjors heeft ons geholpen de link te leggen tussen ons en onze dealers in de online zichtbaarheid van ons netwerk. De samenwerking is door zijn pragmatische aanpak in combinatie met een goed karakter erg prettig.’

Robert Vonk, Manager Online Marketing & Data – Mazda Motor Nederland

Het resultaat

 

De jaarlijkse groei in het aantal conversies, het verbeteren van het conversiepercentage van het platform én de professionalisering van de dealerorganisatie op het gebied van online / digitale marketing zijn prachtige tekenen van het resultaat van deze prettige samenwerking.

Contact met Sjors

Meer Cases