Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen
Drouwenerzand Attractiepark én Vakantiepark waren op zoek naar een nieuwe partner voor hun digitale marketing. Vanwege zowel de strategische aanpak en de persoonlijke, hands-on mentaliteit zijn ze bij Online met Sjors terechtgekomen. De seizoensgebonden business van Drouwenerzand vraagt om een flexibele inzet van de marketinginspanningen. Vanaf maart tot en met november zijn het attractiepark en het vakantiepark geopend. Er moeten dan vooral online tickets voor het attractiepark worden verkocht, het vakantiepark kent in deze periode een piek aan online reserveringsaanvragen.
Het opstellen van een concreet marketing- en contentplanning was de eerste stap in het professionaliseren van de online marketing aanpak van Drouwenerzand. Hier werd bovendien direct een mediaplan aan gekoppeld, zodat het benodigde (marketing)budget voor het kalenderjaar vooraf bekend was. Door heldere doelen te stellen qua online ticket sales én reserveringsaanvragen en hier KPI’s aan te hangen, was het mogelijk om continu te sturen op performance. Het optimaliseren van alle digitale campagnes op basis van deze doelen en KPI’s maakte de samenwerking helder en transparant.
In de planning was zowel de “always on” laag opgenomen als een campagnematige planning voor de seizoensevents. Denk hierbij aan de vakanties (voorjaar, zomer en herfst), schoolreisjes en Halloween, maar tevens de lancering van nieuwe accommodaties als de Boomhut. Naast Facebook en Instagram (video) advertising, YouTube advertising en Google/Bing Ads heeft Online met Sjors tevens SEO-advies gegeven en bijgedragen aan het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid van de landingspagina’s.
‘Sjors is betrokken, betrouwbaar en toegankelijk. Hij legt uit in begrijpelijk vakjargon en denkt goed met het bedrijf mee.’
Froukje Bruins, Marketing Manager Attractiepark Drouwenerzand
Drouwenerzand en Online met Sjors zijn in mei 2019 het derde jaar van hun samenwerking ingegaan. De jaarlijkse groei in online ticketsales, de stijging in reserveringsaanvragen én het verbeterde gebruikersgedrag op de website duidt op een succesvolle aanpak van de digitale marketingactiviteiten van Drouwenerzand. Dankzij regelmatige afstemming en het sturen op performance van de campagnes zijn we gezamenlijk in staat om de stijgende lijn vast te houden en onszelf continu te verbeteren.