Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen
Het Martini Ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis in Groningen waar kwaliteit en zorg voor patiënten vooropstaat. Het ziekenhuis maakt deel uit van de Santeon groep waarin zeven topklinische ziekenhuis verenigd zijn. Vanwege het zwangerschapsverlof van de digitale consultant van het Martini Ziekenhuis was er behoefte aan een T-shaped marketeer die op strategisch vlak een brug kon slaan tussen de afdeling Klant & Markt (marketing / communicatie) en ICT. Gedurende een periode van 6 maanden moesten er diverse projecten opgepakt en afgerond worden, waaronder als belangrijksten het bespoedigen van de digitalisering van het ziekenhuis, de nieuwbouw van de website en het uitvoeren van een imago onderzoek.
Startpunt van de samenwerking was het opstellen van een “aanvalsplan” waarin de prioriteiten en doelstellingen werden vastgelegd. Dit gebeurde aan de hand van de pijlers “digitalisering”, “web development” en “imago onderzoek”. Na het opstellen van dit plan is gestart met de werkzaamheden, waaronder:
‘Sjors heeft ons goed geholpen met de doorontwikkeling van onze online marketing. Hij heeft ons team op een proactieve en pragmatische manier voorzien van de nieuwste tips & tricks op dit vakgebied. Tevens fungeerde hij voor ons als een belangrijke schakel tussen het marketingteam en de afdeling ICT.‘
Rutger de Vries, Directeur Klant & Markt – Martini Ziekenhuis
De succesvolle livegang van de nieuwe website van het Martini Ziekenhuis op 1 juli 2020 was een prachtige afsluiting van de samenwerking. De eerste geluiden van website-bezoekers zijn positief, dus dat is mooi! Bovendien is in de eerste week van juli 2020 het imago-onderzoek verstuurd aan ca. 4.000 respondenten in de regio Noord-Nederland, hiervan worden in augustus 2020 de eerste resultaten verwacht.
Qua digitalisering zijn vooral op het vlak van videoconsult grote stappen gezet. De ontwikkeling hiervan is dankzij de coronacrisis in een stroomversnelling geraakt, waardoor artsen genoodzaakt waren om via videobellen in contact te blijven met hun patiënten. Ondanks een vervelende periode heeft dit geleid tot een prachtig product waar het Martini Ziekenhuis in de toekomst veel profijt van zal hebben.