Online met Sjors, Verlengde Lodewijkstraat 72, 9723 AJ Groningen
Imagine Run is een gratis app die haar gebruikers continu nieuwe hardloop- en wandelroutes voorschotelt zodat men wordt uitgedaagd om regelmatig te bewegen. Tevens biedt de app een breed scala aan trainingsschema’s door zijn samengesteld door Gerard Nijboer, oud-Olympisch marathonloper en medaillewinnaar.
Bij de lancering van de app is Online met Sjors gevraagd om een strategie te ontwikkelen waarbij er awareness voor de app werd gegenereerd en deze zoveel mogelijk werd gedownload door nieuwe gebruikers. Parallel hieraan moest er bekendheid komen voor de Imagine Run, een wereldwijd hardloop event dat in samenwerking met de Hartstichting werd georganiseerd. Voor dit event werden in de webshop van Imagine Run startpakketten verkocht.
Op YouTube, Facebook en Instagram zijn er door Online met Sjors nieuwe (app download) video campagnes gebouwd en gelanceerd. De targeting van deze campagnes was gericht op 4 specifieke doelgroepen in Nederland, te weten:
Voor elke doelgroep was er uniek video- en beeldmateriaal beschikbaar om de boodschap zo uniek mogelijk te maken. Via Facebook en Instagram werden traffic advertenties ingezet om bezoekers naar de website te krijgen en hier hun startpakket voor de Imagine Run aan te schaffen. Tot slot werden via Google Ads zowel zoekadvertenties als app download (tekst)advertenties ingezet.
‘De combinatie van zijn expertise op online marketing gebied, persoonlijk contact en snel kunnen schakelen maakt dat ik erg graag met Sjors samenwerk.’
Karina Zuiderveen, Marketing Manager Imagine Run